תמונה אחת שווה מליון גולשים


אני מפתיעה את עצמי שכבר למעלה משנה שאני "מפננת" תמונות ברשת החברתית פינטרסט

(Pinterest) ועדיין לא כתבתי על זה בבלוג.
אני לא בדיוק זוכרת איך נתקלתי בפעם הראשונה באתר הזה, אבל ברגע שזה קרה עיניי נחשפו לדבר שבהחלט היה צריך להיכלל בשבעת פלאי תבל. קצת אובר דרמטית, אני יודעת...

למי שעדיין לא מכירה את האתר, בקצרה אני אסביר שהוא נועד בשביל ליצור לעצמך לוחות לפי נושאים כראות עינייך. (אני כותבת בלשון נקבה כי אני לא מאמינה שיש הרבה גברים שמסתובבים שם- ולא, זו לא רשת חברתית להכרויות ואת לא תמצאי את החתן שלך שם) ללוחות האלו את יכולה להצמיד תמונות מכל רחבי האינטרנט והתמונות עצמן מקשרות לאותם אתרים שמהם הם נלקחו. במילים קצת פחות מסורבלות, האתר הזה מחליף ו/או משדרג את ה"מועדפים" שיש לך בדפדפן. להבדיל מה"מועדפים" שזה כלי מעצבן ומבולגן, הפינטרסט מאפשר לך לשמור קישורים ויזואליים (קישורים דרך תמונות ולא טקסט) לאתרים מכל תחום ונושא על ידי התמונות שאת בוחרת לתייג. 

אני לא באה ליצר יחצ"נות בחינם לבעלי אתר פינטרסט. גם ככה הם מגייסים מליוני גולשים בחודש לאתר שלהם והם ממש לא צריכים אותי, בלוגרית בחיתוליה שתשבח אותם. החוויה האינטרנטית שלי השתנתה מקצה לקצה בזכות האתר הזה ולכן אני טורחת לשבת ולכתוב על כך.

אז איך בדיוק השתנתה החוויה האינטרנטית שלי? הפינטרסט שופע בקישורים לאתרים משובחים (לא הכל, יש שם הרבה שטויות וגם ספאם בתקופה האחרונה). הכרתי בזכות האתר בלוגים ואתרים מצויינים ומעניינים, ספגתי רעיונות והשראה, ונזכרתי בחוויות מהעבר שכבר הספקתי לשכוח. התחלתי וחזרתי לתפור, לקרוא, לצייר ולאפות. נזכרתי בסרטים וספרים אהובים, נחשפתי לחדשים. היום, כשגוגל מניב תוצאות חיפוש שבמקרים רבים אינם רלוונטיים, אני מעדיפה קודם כל לבצע חיפוש איכותי ומצומצם יותר בפינטרסט. המידע הרבה יותר ממוקד והבונוס העיקרי שתוצאות החיפוש מופיעים כתמונה, בדומה לגוגל תמונות רק בלי כל הזבל. 
הלוח שלי בפינטרסט:

מעבר לכך, זהו כלי שיווקי נהדר. אני בטוחה שהפינטרסט שינה להרבה בעלי אתרים את החיים וחשף את אתריהם לאלפי גולשים חדשים. באופן קבוע אחרי כל פוסט שאני כותבת, אני מעלה תמונות מתוך הבלוג שלי ללוחות שלי בפינטסט, ברוב המקרים מישהו יתייג תמונה שהעלתי וכך חושף את הבלוג לעוד גולשים באתר. העקרון דומה לתיוג או לייקים בפייסבוק. אם יש לכם בלוג, מוצר או אתר שאתם רוצים להפיץ ברחבי הרשת, זה המקום. הלוח שלכם בפינטרסט הוא הפרטנר המושלם לעמוד הפייסבוק שפתחתם לעסק שלכם.

אבל לא הכל מתוק וורוד.

אחרי כל האמור לעיל אני יכולה להגיד שהפינטרסט גזל ממני שעות יקרות שבהם במקום לשבת מול המחשב ולתייג תמונות של ספסלי גינה בשלל צבעים וצורות, יכולתי פשוט להזיז את התחת וללכת לעשות את זה! במקום לחפש 1000 שיטות להכין סבון לוונדר פטצ'ולי יכולתי להתרחץ עם נקה 7 ולבלות קצת יותר זמן עם בעלי (אבל לו יש כדורגל, אז גם לי מותר). זה המקום לקנא בכל אישה בתבל במטבח המהמם שלה, בבגדים המושלמים שהיא תופרת משרוכים, בטבעת המהממת שהיא קיבלה עם כרטיס ברכה מנייר ממוחזר בתוך קופסא מצדפים בעבודת יד באי אקזוטי מבעלה שחקן הקולנוע השרירי.

באיזשהוא מובן הפינטרסט זה סוג של מזוכיזם. את רוצה ורוצה ורוצה ורוצה אבל את לא יכולה. או לא מספיק מוכשרת, או שאין לך מספיק כסף, או שאת לא מספיק כוסית. וחס וחלילה שתעלי תמונה חדשה לאתר ואף אחד לא יתייג אותה. זה כמו לא לקבל לייק לבדיחה מטופשת שכתבת בפייבוק. לפעמים זה פשוט שובר אותך לרסיסים....

לסיכומו של עניין, יש לי לוחות שאני אוהבת ומשקיעה בהם ולא מתכוונת לוותר עליהם בקלות. להיפך, החלטתי לטפח אותם קצת ולנצל את הפ'יצר החדש שהעלו לפינטרסט. עכשיו שאפשר לבחור תמונה ראשית לכל לוח ומאחר וקצת נרגעתי עם האפיה, אני מנצלת את הזמן הפנוי שלי בין היתר לקצת גרפיקה. יצרתי תמונות ראשיות לכל אחד מהלוחות שלי.

מזמינה אתכם להעתיק, לפנן ולהתמכר:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...