פורים שמח!

לפני כמה שנים טיילנו 3 חברות באמסטרדם ושם נתקלתי בפופרטיס בפעם הראשונה.
פופרטיס (Poffertjes) הוא מאכל הולנדי- מיני פאנקייקס שעשויים באופן המסורתי משמרים וכוסמת ומוגשים בליווי חמאה ואבקת סוכר. מרקמם אוורירי וקליל יותר מהפאנקייקים האמריקאים.
 בדומה להרינג, סמים וזונות, באמסטרדם נמצאים בכל פינה דוכנים ברחובות שמוכרים פופרטיס... :-) לנו היה דוכן ברחוב מתחת למלון ופקדנו אותו לפחות 5 פעמים בחופשה הזו.

מאז חזרתי מאותה חופשה מדהימה רציתי לקנות מחבת לפופרטיס ולפני כשנתיים נתקלתי בפעם הראשונה במחבת שכזה ורצתי לקנות אותו. כיום  אפשר למצוא מחבתות כאלו כמעט בכל חנות למוצרי בישול ואפייה.




בפורים הזה לא העלתי תמונה של אוזני המן כיאה לבלוג שמדסכס מאכלים מתוקים. אבך לכבוד החג, בגן של האחיינית שלי שי, ביקשו מהילדים וההורים להביא לגן מאכל שהתחפש. מיד התנדבתי למשימה. גיסתי ואני התלבטנו בין עגבניות שרי שנראות כמו חיפושיות משה רבינו, סנדוויצ'ים בצורת דובי או פאנקייקים בצבעי הקשת (או רעיונות אחרים מגניבים שראינו בפינטרסט...).

בסוף תמיד המתוק מנצח והחלטנו ללכת על הפאנקייקים! כמו גאדג'טים נוספים ולא הכרחיים שקיימים אצלי במטבח, שכחתי מקיומו של המחבת שלי, אותו מחבת שכל כך חשקתי בו אחרי הטיול בהולנד. אותו מחבת שהשתמשתי בו פעמיים בשנתיים האחרונות... אבל כשצריך אותו כל כך כיף שהוא נמצא, חבוי בארון צדדי.

כדי לשדרג את הפאנקייקים של שי לגן, צבענו והקטנו אותם ויצאו כ-70 פאנקייקים ביס קטנטנים, צבעוניים ומתוקים.

פאנקייק זה אולי המאכל שהכי קל בעולם להכין. כשאני צריכה מתכון פשוט וקלאסי, בלי לשבור את הראש יותר מדי, אני נעזרת בחברתי מרתה שאף פעם לא מפשלת.











מצרכים:

1 כוס קמח2 כפות סוכר
שקית אבקת אפייה1/2 כפית מלח
1 כוס חלב
2 כפות שמן
1 ביצה גדולה

אופן ההכנה:

הבלילה:
בקערה קטנה מערבבים ביחד את כל החומרים היבשים- קמח, סוכר, אבקת אפייה ומלח.
בקערה נוספת טורפים ביחד את החלב, השמן והביצה. מוסיפים את החומרים היבשים לתערובת החלב ומערבבים עד לקבלת בלילה אחידה. בשלב זה אפשר להוסיף מעט קמח כדי לקבל בלילה יותר סמיכה (זה מה שאני עשיתי) או להוסיף חלב כדי לקבל בלילה נוזלית.

הצביעה:
כדי לצבוע את הבלילה מחלקים אותה ל-6 קעריות שווה בשווה. אני נעזרתי בכוס מדידה קטנה כדי לוודא שאכן הכמויות שוות. מוסיפים את צבע המאכל לכל קערית ומערבבים את הבלילות.

הטיגון:
את המחבת מרססים בספריי שמן ומחממים. יוצקים בעדינות לכל שקע ככפית מהבלילה ומטגנים עד שבבלילה מופיעים חורים קטנים. כשנוצרים 3-4 חורים זה בדרך כלל הסימן לכך שהצד התחתון טוגן מספיק ואפשר להפוך את הפנאקייקים. בעדינות ובעזרת כפית הופכים את הפאנקייקים. כשהם זהובים משני הצדדים מסירים אותם מהאש.

בתיאבון!









ולזכר אותה תקופה באמסטרדם,  ובגלל שזה בלוג אישי ואני יכולה לשים בו מה שבא לי בלי כל קשר לפוסט עצמו, רקחתי קולאז' קטן של תמונות סרוקות מלפני קצת יותר מ-8 שנים. נירצו'ש, מוקדש לך:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...