2 במחיר 1 - חלק א' - מוס לימון

בחודש האחרון אני חופרת לאח שלי שיארגן לי פרחים מהממים כמו שהוא הביא לאשתו- פרוטיאות, שדרך אגב זה הפרח הדרום אפריקאי הלאומי. אז אחרי כמה וכמה טלפונים ותזכורות, סוף סוף, ביום חמישי האחרון הוא הביא לי את הפרחים.

בתמורה וכדי להיות אחות נחמדה וטובה,  נתתי לו לבחור איזה קינוח הוא רוצה שאני אכין לארוחה המשפחתית בסוף השבוע. שאלתי אותו: "מוס לימון או מוס שוקולד?" שאלה פשוטה נכון? תשובה אמורה להיות בשני מילים בלבד!

אך לא כך היה.... בקצרה אני אספר שהוא אמר לי להפסיק לשאול שאלות מטומטמות, שאני יורה לעצמי ברגל, ושעכשיו אין לי הרבה ברירות ואני צריכה להכין את שני הקינוחים.

לכבוד הנסיעה של אמי לדרום אפריקה התכנסנו כל בני המשפחה לארוחת צהריים "מסורתית" בבית משפחת פילד- היה אחלה על האש, כמו תמיד: 4 סוגי בשר, 3 סלטים, 2 קינוחים ו-אח אחד מפונק.

הפוסט הזה טיפה ארוך כי יש בו 2 מתכונים ומאחר ואני עצלנית אני אחלק אותו ל-2.  נתחיל מהמוס לימון, ומחר (בלי נדר) אני אעלה את פוסט המושקע יותר למוס שוקולד.

עוגת מוס לימון:

את המתכון הזה מצאתי בספר הנהדר של אורנה ואלה. הכנתי אותו כמה פעמים בעבר ותמיד הוא יצא מאוד מוצלח. הפעם, במקום להכין את העוגה בתבנית אחת, חילקתי את המתכון ל-14 כוסיות אישיות. (כוסיות הכוונה לכוסות קטנות כמובן ולא למילת הגנאי לנשים...)
 מצרכים:

1 ושני שליש כוסות (170 גר') פתי בר מרוסקים (אפשר במעבד מזון או עם מערוך ושקית)
100 גר' חמאה מומסת
שתי כפיות אבקת ג'לטין מהולות ב 1/4 כוס מים
חצי כוס (120 מל') מיץ לימון
שלושת רבעי כוס סוכר (160 גר')
4 חלמונים
4 חלבונים
1 כף סוכר
קורט מלח
מיכל 1 שמנת מתוקה 32 אחוז שומן
1 כף סוכר



אופן ההכנה:

לתחתית:
מערבבים את עוגיות הפתי בר המרוסקות עם החמאה ומהדקים היטב לתחתית הכוסיות.
אני השתמשתי בחצי מהכמות והוספתי את היתר מעל לשכבת המוס.

מוס לימון:
ממיסים מראש את אבקת הג'לטין ומניחים בצד לפחות ל-10 דקות עד שהאבקה נמסה. מחממים בפולסים של 10 שניות במיקרוגל עד שהג'לטין נמס ומרקמו חלק ומבריק.

מערבבים בסיר קטן את מיץ הלימון והסוכר ומביאים לרתיחה עדינה. בזרם אחיד דק ומהיר מוסיפים את החלבונים. מביאים את התערובת לרתיחה נוספת תוך בחישה על להבה נמוכה ומסירים מהאש.
מוסיפים את הג'לטין לסיר ומערבבים היטב מסננים לתוך קערה.
מקציפים את החלבונים עם כף סוכר וקורט מלח לקצץ יציב מאוד.
מוסיפים לתערובת החלמונים את החלבונים המוקצפים ומקפלים בעדינות עד לקבלת מוס אחיד.
יוצקים את המוס לתוך הכוסיות

לפני שמגישים (לא חייב אבל רצוי כדי שהקצפת תהיה במיטבה)
מקציפים שמנת מתוקה עם כף סוכר (אפשר ורצוי סוכר וניל) לקצפת יציבה ומזלפים מעל לשכבת המוס.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...